CONTEXT
Proiect ce își propune să dezvolte abilitățile socio-emoționale ale copiilor, pornind de la cărți ilustrate ce reflectă diversitatea societății în care trăim.
Fenomenul discriminării este unul deosebit de complex, iar copiii sunt adesea cei mai vulnerabili în fața rasismului și a excluziunii sociale.
Este foarte important ca mediul de învățare să fie un spațiu incluziv, în care copiii se simt bine, indiferent de ce abilități sau dizabilități au, indiferent de limba pe care o vorbesc acasă sau de statutul social al familiei din care provin.
Educația pentru diversitate înseamnă să primim fiecare copil într-un spațiu care respectă și celebrează diferențele. Numai așa îi putem ajuta pe cei mici să-și dezvolte competențele relaționale necesare pentru a îmbrățișa lumea cu încredere în sine, curiozitate și generozitate.
În acest program ne propunem 3 obiective principale:
1
Recunoașterea, acceptarea și respectarea diversității
2
Conceptul de sine
3
Formarea unor atitudini tolerante
01
Formare online
6 sesiuni online de formare profesională cu focus pe educația incluzivă
02
Resurse educaționale
– un set de cărți ilustrate pe temele webinariilor;
– un ghid pedagogic cu activități de literație și de educație pentru diversitate pe baza cărților;
Rezultate 2023
profesori formați în 6 sesiuni
seturi educaționale
„Nu m-am gândit vreodată să abordez probleme sensibile prin intermediul poveștilor: diferențele de gen, de etnie, problemele de familie etc. Nu că erau tabu, dar o făceam anterior mai mult consolându-i individual, nu oferindu-le exemple prin care ei ar putea să adopte o anumită atitudine și să poată să depășească încărcătura emoțională asociată situației lor.”
Olivia Rada, educatoare în județul Dolj
Parteneri
Mulțumim
Suntem recunoscători tuturor celor care au ales să se implice și să susțină programele noastre de acces la educație timpurie de calitate pentru copiii din grupuri vulnerabile.
Povești pentru diversitate este o inițiativă a Asociației Cu Alte Cuvinte la care OvidiuRO s-a alăturat în calitate de partener din 2021.
În primele două ediții ale proiectului, peste 1.500 de profesori au participat la sesiunile de formare și 600 dintre ei au primit setul educațional.
Prima ediție a fost completată de Jocul Emoțiilor, o serie de 15 ateliere lunare transmise live pe Facebook. În cadrul acestor sesiuni am explorat, împreună cu psihologi, specialiști în educație și profesori, diverse contexte și modalități de dezvoltare socio-emoțională a copiilor în primii șase ani de viață.
– Vasile Brașovanu, învățător și consultant educațional;
– Laura Grunberg, profesor universitar și autoare de cărți pentru copii;
– Andreea Chiru-Maga, psiholog și autoare de cărți pentru copii;
– Ruxandra Mateescu, fondatoarea Asociației Supereroi printre noi, activistă pentru drepturile persoanelor cu dizabilități;
– Loredana Mihaly, inspector expert pentru romi și activistă;
– Cristiana Boca, coordonator educație timpurie, Asociația Centrul Step by Step pentru Educație și Dezvoltare Profesională
– Magda Matache, activist și profesor la Universitatea Harvard
– Iulia Măndășescu, profesor pentru învăţământ special la Școala Specială Gimnazială pentru Surzi Nr. 1, București