CAMPANII
De-a lungul timpului, OvidiuRO a lansat o serie de campanii de conștientizare, de strângere de fonduri și de donare de carte, ca parte integrantă a strategiei de a crește șansele copiilor din medii defavorizate la experiențe de învățare de calitate.
2022
Ziua Limbii Române
PARTENERI
UiPath Foundation, NABU
2022
România de Poveste
În ianuarie 2022, am dăruit câte un exemplar al Calendarului România de Poveste tuturor profesorilor pentru educație timpurie din grădinițele publice din țara noastră. Acest material educațional este un mod simplu și distractiv de a explora biodiversitatea prin intermediul imaginilor realizate de către fotograful Dan Dinu în cadrul proiectului România Sălbatică.
PARTENERI
România Sălbatică, Kaufland România
2021
Podul de cărți
PARTENERI
Biblioteca Națională pentru Copii „Ion Creangă” din Chișinău, Dedeman
2021
Donează o poveste
PARTENERI
Catena
2020
Schimbă-le povestea
Campania Schimbă-le povestea, lansată în cadrul Festivalului Internațional de Film American (AIFF), a avut scopul de a asigura fondurile necesare pentru a dărui cărți preșcolarilor care provin din familii dezavantajate. Fiecare SMS trimis reprezintă o carte oferită unui copil, de cele mai multe ori, prima lui carte.
Campania s-a născut pe fondul adâncirii decalajului educațional între urban și rural și al creșterii ratelor de abandon școlar în țara noastră, cauzate de răspândirea virusului Covid-19.
PARTENERI
American Independent Film Festival, Asociația Cinemascop Digi Mobil, Orange România, Telekom România Mobile şi Vodafone România
2017 - 2020
Dai carte, ai parte
Dai carte, ai parte a fost o campanie de strângere de donații prin SMS pentru a le oferi copiilor din medii vulnerabile cărți de calitate, potrivite vârstei preșcolare.
Spotul video al campaniei ilustrează o realitate îngrijorătoare atunci când vine vorba de copiii care nu au acasă nici măcar o carte, însă propune și o soluție: dacă devine un obicei, cititul împreună cu cei mici contribuie la dezvoltarea vocabularului și a concentrării, influențându-le în mod definitoriu parcursul la școală și în viață.
PARTENERI
Florin Piersic Jr, Vali Petridean, Cătălin Măruță, Reality Check, Chainsaw Europe, Zenith Media
2016
Zi de zi la grădiniță
Campania Zi de zi la grădiniță a urmărit să încurajeze familiile din medii defavorizate să aplice pentru Legea nr. 428/2015. Protagoniști în spotul TV sunt chiar copiii care au fost sprijiniți să meargă la grădiniță zi de zi, prin intermediul tichetelor sociale și al intervențiilor complementare finanțate de OvidiuRO în cadrul programului pilot Fiecare Copil în Grădiniță.
Bursele de Jurnalism Civic și-au propus să scoată la lumină realitatea complexă din teren, provocările și oportunitățile aduse de legea Fiecare Copil în Grădiniță (Legea nr. 428/2015), precum și impactul acesteia asupra accesului la educație timpurie în România.
PARTENERI
Tom Wilson, Doru Pușcașu, Reality Check, Chainsaw Europe, Zenith Media
Articole
Mihai Voinea & Auraș Mihaiu (ADEVĂRUL) – Minunea de la Iazu, satul în care ţiganii îşi trimit copiii să descopere Universul: „Noi nici nu ştiam de aşa ceva!“
Lina Vdovîi & Ioana Cîrlig (CASAJURNALISTULUI.RO) – Sunați-l pe Dumnezeu
Oana Dan & Silviu Panaite (DELA0.RO) – Fiecare Copil în Grădiniță. Mai puțin Nicușor.
Alexandra Dincă & Bogdan Dincă (HOTNEWS.RO) – De-a mama și de-a tata Alex Nedea (VICE România): Povestea copiilor alungați pentru că sunt prea săraci
Diana Meseșan & Andrei Becheru (DOR – Decât o Revistă): Animale sălbatice, în drumul copiilor spre grădiniță
Andrada Lăutaru & Delia Marinescu (VICE România): Cum e viața copiilor din Clejani, locul unde oamenilor le e frică să se declare romi
Patricia Iftene & Vlad Bâscă (VICE România) – Povestea copiilor săraci cărora statul le dă pe cât de mulți bani le ia
Iulia Roșu & Ioana Epure (Adevărul) – Povestea copiilor rătăciți în geografia sărăciei
Andreea Pocotilă (VICE România) – Grădinița de după zid: o distopie în lumea analfabeților
Gabriel Sandu & Maria Cîrstea (VICE România) – Am mers să văd de ce niște copii români săraci nu-s la școală și am dat de un chef la Primărie
Mircea Oprea (RFI): Copiii României care nu vor să se facă nimic
Mircea Barbu (Adevărul Reportaj): Din război în haos. Cum ratează România integrarea copiilor de refugiaţi prin educaţie
Gabriel Kolbay & Vali Kozak (Viața Liberă Galați): Mahalaua cu ieșire prin clasă
Diana Mitrache & Ilie Pintea (Cronica Văii Jiului): Aninoasa, viața între două marfare
Cătălin Hopulele (Ziarul de Iași): Flacăra olimpică mocneşte în noroiul din Oproaia
Sebastian Olaru (Agerpres): Valsul ursuleților de pluș
Ana Dănescu (Gazeta de Sud): Desculț prin viață, în drum spre grădiniță
Mihaela Vlădescu (Ziarul de Vrancea): Speranța nu merge la grădiniță
2015
Fără educație visurile dispar
PARTENERI
Marcel Iureș, Tom Wilson, Dedeman, Carrefour, Chainsaw Europe, Edenred, Zenith Media
2012 - 2014
Fiecare Copil în Grădiniță
Campania națională Fiecare Copil în Grădiniță subliniază importanța accesului la educație timpurie a copiilor din medii vulnerabile, prin intermediul unor spoturi TV difuzate în perioada 2012-2014.
Printre obiectivele campaniei se numără informarea și sensibilizarea publicului cu privire la provocările cu care se confruntă acești copii și familiile lor, precum și strângerea de fonduri necesare pentru a-i susține să meargă la grădiniță.
PARTENERI
2012
Policy Center for Roma and Minorities, Marcel Iureș, Eduard Cerebel
2014
Tom Wilson
2009 - 2010
Școala te face mare
Campania națională Școala te face mare a avut ca scop informarea și sensibilizarea opiniei publice cu privire la drepturile și responsabilitățile pe care fiecare dintre noi le are în ceea ce privește educația, printr-o serie de spoturi sociale.
Principalul obiectiv al campaniei a fost acela de a încuraja și de a sprijini părinții din medii defavorizate să își înscrie copiii la grădiniță și la școală.