Campanii de conștientizare

Campaniile de conștientizare a importanței educației au fost, de-a lungul timpului, o parte integrantă a strategiei Asociației OvidiuRo de a crește șansele la formare continuă și cât mai timpurie ale copiilor săraci.

ovid-slide-campanie-sms

Schimbă-le povestea! 2020

Campania „Schimbă-le povestea!”, lansată în cadrul Festivalului Internațional de Film American (AIFF), are scopul de a sublinia importanța accesului tuturor copiilor la o educație timpurie de calitate și de a asigura fondurile necesare oferirii de cărți copiilor preșcolari.

Detalii..

„Dai CARTE, ai parte” 2017-2020

,,Un copil care are o carte e o promisiune făcută viitorului”
First Book social enterprise, Washington DC

Cititul interactiv cu cei mici este cea mai importantă activitate prin care putem să le îmbogățim cunoștințele și să-i echipăm pentru succes.” 1985 SUA, Raportul Comisiei Naționale pentru Citit

Campania DAI CARTE, AI PARTE are ca scop promovarea importanței accesului la cărți pentru copiii defavorizați și strângerea de fonduri pentru programul Fiecare Copil Merită o Poveste. Trimite CARTE via SMS la 8844 este mesajul campaniei, difuzat de stațiile TV, cu suportul partenerilor noștri Chainsaw Europe și Zenith România.

De asemenea, în parteneriat cu Asociația Reality Check, OvidiuRo a lansat o campanie de conștientizare cu privire la importanța educației preșcolare și de informare a părinților care pot beneficia de Legea Fiecare Copil în Grădiniță. În perioada 15 mai – 31 iulie 2019, spotul de 30 de secunde a fost difuzat pro bono pe 24 de canale de televiziune, cu aproximativ 3000 de difuzări, în total. Ca și în cazul campaniilor anterioare, Tom Wilson, Doru Pușcasu, Chainsaw Europe și Zenith România ne-au fost alături. OvidiuRo și Reality Check au continuat campania de informare printr-un al doilea spot difuzat în perioada septembrie – octombrie 2019, spot ce încuraja părinții săraci să aplice pentru Legea nr 248/2015.

Însă a-i aduce pe cei mai săraci copii la grădiniță zi de zi este doar primul pas. Anul trecut, pe măsură ce abordam comunități noi pentru a sprijini autoritățile locale și școlile să pună în practică legislația, ne-a marcat absența din grădinițe a infrastructurii esențiale pentru dezvoltarea limbajului și a literației: cărțile pentru copii și materialele educaționale de calitate.

Dezvoltarea unei infrastructuri pentru educație de calitate și literație în comunitățile rurale marginalizate a devenit focusul principal al OvidiuRo. De ce? Pentru că “un copil care are o carte este o promisiune făcută viitorului”.

„Zi de zi la Grădiniță” 2016

„Pentru a crea și susține politici publice și practici coerente nu e nevoie doar de o soluție tehnică și profesioniști motivați. Sprijinul și mobilizarea opiniei publice sunt esențiale” O’Day & Smith, P. 345

În 2016, campania națională de informare a OvidiuRo a încurajat părinții săraci să-și trimită copiii la grădiniță în fiecare zi și i-a informat în legătură cu programul național Fiecare Copil în Grădiniță.

Pe 1 mai, OvidiuRo a lansat o campanie TV de încurajare a părinților săraci să își aducă copiii la grădiniță – și totodată să aplice pentru programul național. Spotul TV a fost filmat într-una dintre comunitățile pilot. În numele programului FCG vorbesc chiar copii care au fost sprijiniți să meargă la grădiniță zi de zi, prin intermediul tichetelor sociale și al intervențiilor complementare finanțate de OvidiuRo în cadrul programului pilot.

Campania de informare publică din 2016 a fost un exemplu de efort colaborativ ce a implicat atât oameni generoși și talentați, companii sponsor și parteneri media:

  • Tom Wilson: regie & producție spot TV
  • Doru Pușcașu: copywriting
  • Cătălin Măruță: promovarea campaniei în timpul emisiunii ‘La Măruță’
  • Chainsaw Europe: editare spot TV
  • Zenith Media: spațiu media TV și radio gratuit
  • 30+ stații TV & 7 posturi radio
  • Machete de presă și conținut editorial grație parteneriatelor cu: BIZ, Sapte Seri, GETT’s, Adevarul etc.
Campania editorială

Leslie Hawke, cofondatoare OvidiuRo, lansează, pe blogul său găzduit de platforma Adevărul, invitația la dezbatere pe marginea importanței educației timpurii și a beneficiilor sale sociale.

Alte articole despre extinderea programului FCG la nivel național din acest an:

Mona Dîrțu – monadirtu.ro: Țara celor care ar pune în ramă Monitorul Oficial
Nine O’Clock: OvidiuRo starts the recruiting caravan for kindergarten
EuroTV Bacău: Caravana de vară Fiecare Copil în Grădiniță la Bacău

Ediția 2016 a Burselor de Jurnalism Civic, lansată la data de 1 martie, și-a propus să scoată la lumină realitatea complexă din teren, provocările și oportunitățile aduse de legea Fiecare Copil în Grădiniță și impactul real al acesteia asupra accesului la educație preșcolară al copiilor săraci din România.

15 proiecte jurnalistice au încercat să contureze imaginea educației preșcolare din diferite zone ale țării, descoperind pentru publicul cititor atât blocajele cât și motivele de optimism.

Fără educație, visurile dispar” 2015

Campania de informare publică din 2015 a fost un exemplu de efort colaborativ ce a implicat:

Oameni talentați:

  • Marcel Iureș: vocea spoturilor video și audio;
  • Tom Wilson: realizarea spoturilor video și radio;
  • Cătălin Măruță: susținere publică oferită în cadrul emisiunii ‘La Măruță’ și în emisiunile de știri ProTV de la ore de vârf;

Companii sponsor:

  • Dedeman: panouri publicitare în 100 de locații la nivel național;
  • Carrefour: promovare in-store și spațiu publicitar în 28 de hypermarket-uri;
  • Chainsaw Europe: editare spoturi TV și radio;
  • Edenred: peste 700.000 de flyere promovând numărul de SMS;

Instituții media:

  • Zenith Media: spațiu media TV și radio gratuit;
  • 30+ canale TV și 7 radio;
  • Machete de presă și conținut editorial grație parteneriatelor cu Forbes, BIZ, Hotnews, Șapte Seri, GETT’s, Nine O’Clock, Business Review, Gazeta de Sud, Monitorul Expres, ColumnaTV, Urbankid.ro, Totuldespremame.ro;
  • Difuzări spot și flyere la Festivalul Enescu 2015;
  • Social media (ex. Campania de testimoniale ‘Susțin FCG’ pe Facebook);

Fiecare Copil în Grădiniță – „Direct pentru Copii” 2014

Jurnalistul englez Tom Wilson a gândit, filmat și produs acest video pro-bono pentru OvidiuRo, cu scopul de a arăta nevoia unei comunități defavorizate de a implementa programul Fiecare Copil în Grădiniță și impactul pe care acest program îl are într-o comunitate vecină.

Campanie SMS 2012

Asociația OvidiuRo a lansat prima campanie de SMS cu scopul de a ajuta copiii săraci să meargă la grădiniță. În 2011, 1.400 de copii din 12 comunități au avut șansa de a învăța prin programul Fiecare Copil în Grădiniță pe care părinții lor, majoritatea needucați, nu i-au putut învăța acasă. Printre cei care au sprijinit campania se numără Eduard CRBL și Marcel Iureș.

Fiecare Copil în Grădiniță 2012

În martie 2012, Asociația OvidiuRo lansează al treilea sezon al campaniei de informare publică asupra importanței educației pentru copiii proveniți din medii dezavantajate. Această campanie se desfășoară în colaborare cu Policy Center for Roma and Minorities prin REACT. Sub sloganul „Fiecare Copil în Grădiniță este responsabilitatea fiecăruia dintre noi”, cele patru spoturi sociale subliniază necesitatea de a-i educa pe cei mici începând de la vârsta de 3 ani.

13 Motive să crezi 2011

Școala te face mare 2010

În mai 2010, a fost lansată a doua etapă a campaniei „Școala te face mare”. Aceasta a reliefat importanța educației timpurii pentru toți copiii, și a încurajat părinții săraci sa își trimită copiii la gradiniță pentru a începe școala cu succes.

Regizorul Cristian Mungiu a coordonat realizarea celor patru spot-uri TV: într-unul dintre acestea, Horia Brenciu aduce un băiețel la școală pe bicicletă. În altul, Andreea Esca ia de acasa o fetiță și o aduce la gradiniță. Margareta Pâslaru învață un grup de copii de pe stradă cântecul care a facut-o celebra, „Veronica”. Spot-ul în care apare Ethan Hawke a fost filmat pe un teren de joacă dintr-o zonă defavorizată din Paris, unde actorul filma la acel moment.

Școala te face mare 2009

Campania națională „Școala te face mare” a avut ca scop informarea și conștientizarea cetățenilor cu privire la drepturile și responsabilitățile pe care le au, în ceea ce privește educația.

Spot-urile sociale din 2009 i-au avut ca protagoniști pe Andreea Marin Bănică, Dan Bittman, Dana Deac, Damian Drăghici, Cabral Ibacka, precum și pe beneficiara unuia dintre programele OvidiuRo – Narcisa Cumpănă. Spot-urile au fost difuzate pe 25 de canale TV.