CAMPANII

De-a lungul timpului, OvidiuRO a lansat o serie de campanii de conștientizare, de strângere de fonduri și de donare de carte, ca parte integrantă a strategiei de a crește șansele copiilor din medii defavorizate la experiențe de învățare de calitate.

2022

Ziua Limbii Române

În 2022, de Ziua Limbii Române, am oferit 35.000 de cărți „Luna-Betiluna și Dora-Minodora în țara lui Pește-Mămăliga-Prăpădește” tuturor educatoarelor din sistemul public de învățământ din România.
PARTENERI

UiPath Foundation, NABU

2022

România de Poveste 

În ianuarie 2022, am dăruit câte un exemplar al Calendarului România de Poveste tuturor profesorilor pentru educație timpurie din grădinițele publice din țara noastră. Acest material educațional este un mod simplu și distractiv de a explora biodiversitatea prin intermediul imaginilor realizate de către fotograful Dan Dinu în cadrul proiectului România Sălbatică.

PARTENERI

România Sălbatică, Kaufland România

2021

Podul de cărți

În 2021 am sărbătorit Ziua Limbii Române printr-un pod simbolic de cărți pentru copii. „Cartea fără poveste”, scrisă și ilustrată de Carolina Rabei, a fost oferită în 37.000 de exemplare grădinițelor din România și bibliotecilor din Republica Moldova.
PARTENERI

Biblioteca Națională pentru Copii „Ion Creangă” din Chișinău, Dedeman

2021

Donează o poveste

În 2021, cu ocazia Zilei Copilului, toate educatoarele din sistemul public de învățământ din țara noastră au primit câte un exemplar al cărții „Ghici, ce e în depărtare?”, scrisă de Simona Epure și ilustrată de Cornelia Revulets, pe care să îl citească celor mici din grupele lor. Totodată, 90,000 de preșcolari au primit câte o carte pe care să o citească acasă, în familie.
PARTENERI

Catena

2020

Schimbă-le povestea

Campania Schimbă-le povestea, lansată în cadrul Festivalului Internațional de Film American (AIFF), a avut scopul de a asigura fondurile necesare pentru a dărui cărți preșcolarilor care provin din familii dezavantajate. Fiecare SMS trimis reprezintă o carte oferită unui copil, de cele mai multe ori, prima lui carte.

Campania s-a născut pe fondul adâncirii decalajului educațional între urban și rural și al creșterii ratelor de abandon școlar în țara noastră, cauzate de răspândirea virusului Covid-19.

PARTENERI

American Independent Film Festival, Asociația Cinemascop Digi Mobil, Orange România, Telekom România Mobile şi Vodafone România

2017 - 2020

Dai carte, ai parte

Dai carte, ai parte a fost o campanie de strângere de donații prin SMS pentru a le oferi copiilor din medii vulnerabile cărți de calitate, potrivite vârstei preșcolare.

Spotul video al campaniei ilustrează o realitate îngrijorătoare atunci când vine vorba de copiii care nu au acasă nici măcar o carte, însă propune și o soluție: dacă devine un obicei, cititul împreună cu cei mici contribuie la dezvoltarea vocabularului și a concentrării, influențându-le în mod definitoriu parcursul la școală și în viață.

PARTENERI

Florin Piersic Jr, Vali Petridean, Cătălin Măruță, Reality Check, Chainsaw Europe, Zenith Media

2016

Zi de zi la grădiniță

Campania Zi de zi la grădiniță a urmărit să încurajeze familiile din medii defavorizate să aplice pentru Legea nr. 428/2015. Protagoniști în spotul TV sunt chiar copiii care au fost sprijiniți să meargă la grădiniță zi de zi, prin intermediul tichetelor sociale și al intervențiilor complementare finanțate de OvidiuRO în cadrul programului pilot Fiecare Copil în Grădiniță.

Bursele de Jurnalism Civic și-au propus să scoată la lumină realitatea complexă din teren, provocările și oportunitățile aduse de legea Fiecare Copil în Grădiniță (Legea nr. 428/2015), precum și impactul acesteia asupra accesului la educație timpurie în România.

PARTENERI

Tom Wilson, Doru Pușcașu, Reality Check, Chainsaw Europe, Zenith Media

Articole

Mihai Voinea & Auraș Mihaiu (ADEVĂRUL) – Minunea de la Iazu, satul în care ţiganii îşi trimit copiii să descopere Universul: „Noi nici nu ştiam de aşa ceva!“

Lina Vdovîi & Ioana Cîrlig (CASAJURNALISTULUI.RO) – Sunați-l pe Dumnezeu

Oana Dan & Silviu Panaite (DELA0.RO) – Fiecare Copil în Grădiniță. Mai puțin Nicușor.

Alexandra Dincă & Bogdan Dincă (HOTNEWS.RO) – De-a mama și de-a tata Alex Nedea (VICE România): Povestea copiilor alungați pentru că sunt prea săraci

Diana Meseșan & Andrei Becheru (DOR – Decât o Revistă): Animale sălbatice, în drumul copiilor spre grădiniță

Andrada Lăutaru & Delia Marinescu (VICE România): Cum e viața copiilor din Clejani, locul unde oamenilor le e frică să se declare romi

Patricia Iftene & Vlad Bâscă (VICE România) – Povestea copiilor săraci cărora statul le dă pe cât de mulți bani le ia

 

 

Iulia Roșu & Ioana Epure (Adevărul) – Povestea copiilor rătăciți în geografia sărăciei

Andreea Pocotilă (VICE România) – Grădinița de după zid: o distopie în lumea analfabeților

Gabriel Sandu & Maria Cîrstea (VICE România) – Am mers să văd de ce niște copii români săraci nu-s la școală și am dat de un chef la Primărie

Mircea Oprea (RFI): Copiii României care nu vor să se facă nimic

Mircea Barbu (Adevărul Reportaj): Din război în haos. Cum ratează România integrarea copiilor de refugiaţi prin educaţie

Gabriel Kolbay & Vali Kozak (Viața Liberă Galați): Mahalaua cu ieșire prin clasă

Diana Mitrache & Ilie Pintea (Cronica Văii Jiului): Aninoasa, viața între două marfare

Cătălin Hopulele (Ziarul de Iași): Flacăra olimpică mocneşte în noroiul din Oproaia

Sebastian Olaru (Agerpres): Valsul ursuleților de pluș

Ana Dănescu (Gazeta de Sud): Desculț prin viață, în drum spre grădiniță

Mihaela Vlădescu (Ziarul de Vrancea): Speranța nu merge la grădiniță

2015

Fără educație visurile dispar

Campania națională Fără educație visurile dispar și-a propus să promoveze educația preșcolară pentru copiii din comunități dezavantajate prin intermediul unor spoturi video și radio. Totodată, unul dintre obiectivele campaniei a fost strângerea de fonduri pentru programul Fiecare Copil în Grădiniță cu ajutorul donațiilor recurente prin SMS.
PARTENERI

Marcel Iureș, Tom Wilson, Dedeman, Carrefour, Chainsaw Europe, Edenred, Zenith Media

2012 - 2014

Fiecare Copil în Grădiniță

Campania națională Fiecare Copil în Grădiniță subliniază importanța accesului la educație timpurie a copiilor din medii vulnerabile, prin intermediul unor spoturi TV difuzate în perioada 2012-2014.

Printre obiectivele campaniei se numără informarea și sensibilizarea publicului cu privire la provocările cu care se confruntă acești copii și familiile lor, precum și strângerea de fonduri necesare pentru a-i susține să meargă la grădiniță.

PARTENERI
2012

Policy Center for Roma and Minorities, Marcel Iureș, Eduard Cerebel

2014

Tom Wilson

2009 - 2010

Școala te face mare

Campania națională Școala te face mare a avut ca scop informarea și sensibilizarea opiniei publice cu privire la drepturile și responsabilitățile pe care fiecare dintre noi le are în ceea ce privește educația, printr-o serie de spoturi sociale.

Principalul obiectiv al campaniei a fost acela de a încuraja și de a sprijini părinții din medii defavorizate să își înscrie copiii la grădiniță și la școală.

PARTENERI
2010

Cristian Mungiu, Ethan Hawke, Andreea Esca, Margareta Pâslaru, Horia Brenciu

2009

Cristian Mungiu, Radu Muntean, Andreea Marin, Cabral, Dana Deac, Damian Drăghici, Dan Bittman, Chainsaw, Castel Film, Kodak, Saatchi & Saatchi, Zenith Media Asociația Telefonul Copilului, Romtelecom

SOCIAL MEDIA
ACCES RAPID
Cod Fiscal: 16405035
18/A din 28.04.2004