Citește-mi 100 de povești

DEMONSTRAȚIA LOGICĂ A NEVOII DE A CONSTRUI O FUNDAȚIE SOLIDĂ DE LITERAȚIE, LA NIVEL NAȚIONAL

ovid-100-pov-page

AVÂND ÎN VEDERE CĂ:

  1. În România, rata abandonului școlar este de 26,6% în mediul rural și de 18,1% în total, față de o medie de 10,6% la nivelul Uniunii Europene, iar țara noastră a obținut penultimul loc la testele PISA din 2018
  2. Pentru a fi competitivă economic, la nivelul secolului 21, România trebuie să îmbunătățească performanțele școlare ale copiilor
  3. Literația s-a dovedit a fi cel mai clar predictor al succesului școlar, iar educația timpurie cea mai eficientă investiție
  4. În comunitățile sărace, copiii nu au acces la cărți potrivite vârstei lor, suferind deja un decalaj educațional, chiar înainte de a începe grădinița sau școala
  5. Îmbinarea instruirii profesorilor și părinților, a resurselor educaționale de calitate și a unei rețele implicate de profesori, duce la rezultate foarte bune în ceea ce privește nivelul de pregătire al copiilor pentru a începe școala primară
  6. Pandemia de COVID-19 a adăugat încă un obstacol în calea copiilor din medii dezavantajate, acolo unde accesul la învățarea online este inexistent sau limitat și a mărit decalajul educațional.

NE PROPUNEM SĂ:

Transformăm cele 4.500 de grădinițe publice în Grădinițe Biblioteci*, adevărate centre de literație, implementând în următorii cinci ani un plan, prin care vom:

  1. Oferi profesorilor sesiuni de pregătire profesională, în ceea ce privește literația și un set de cărți uriașe
  2. Dota fiecare grădiniță cu un minim de 30 de titluri noi de cărți, care să fie folosite în activitățile de lectură
  3. Oferi minim o carte fiecărui copil din grădiniță, carte pe care să o poată lua acasă
  4. Asigura sustenabilitatea acestor activități prin corelarea cu proiectele strategice la nivel național și european.

PENTRU CĂ:

  1. OvidiuRo are expertiza și determinarea necesare pentru a implementa această inițiativă (www.ovid.ro), precum și parteneri din mediul public și privat (companiii, ONG-uri) cu resurse și expertiză esențială pentru acest proiect
  2. Educația timpurie are avantajul de a avea cea mai răsfirată rețea, în special în mediul rural, prin care putem ajunge la fiecare copil din fiecare familie.
  3. Știm că aproximativ 40% dintre grădinițele din România, sunt în comunități dezavantajate economic și cultural
  4. Știm că a oferi profesorilor pregătirea potrivită, dar fără a le pune la dispoziție și resursele educaționale adecvate și de calitate, sau invers, le limitează acestora performanța și nu face decât să irosească resursele.

CALENDAR ACTIVITĂȚI 2020-2021

Noiembrie

  • Design proiect, selecție parteneri și finanțatori și corelare cu Administrația Prezidențială, Ministerul Educației și Ministerul Culturii

Decembrie 

  • Lansare proiect și înscriere directori (1000 directori/an)
  • Întâlniri de lucru ale partenerilor
  • Activități de promovare a proiectului

Ianuarie

  • Lansare program
  • Sesiune de instruire cu directorii pentru realizarea planurilor anuale pentru încurajarea lecturii în grădiniță și în familie începând de la naștere
  • Primul atelier lunar de lectură pentru profesori și alți specialiști din domeniul educației și al protecției copilului
  • Primele ateliere de lectură pentru părinți și copii

Februarie-Iunie

  • Ateliere lunare de lectură pentru profesori și alți specialiști
  • Distribuire resurse
  • Ateliere de lectură pentru copii și părinți
  • Ateliere-eveniment de lectură pentru copii și părinți

Iulie-August

  • Ateliere Șotron de Vară de lectură și STEAM
  • Analiză de impact & revizuire design
  • Ateliere de lectură pentru copii și părinți

Septembrie-Decembrie

  • Ateliere lunare de lectură pentru profesori și alți specialiști din domeniul educației și protecției copilului
  • Ateliere de lectură pentru copii și părinți
  • Relansare proiect (an 2) și înscriere directori (alți 1000/an)