Fiecare copil merită o poveste


Fiecare copil merită o poveste este un program pilot de stimulare a lecturii în grădinițe și acasă și de dezvoltare a vocabularului, ce se adresează cu precădere copiilor din zone rurale și profesorilor lor, la nivel național. Până la finalul anului 2019, programul va ajunge în fiecare dintre județele țării.

Începând cu septembrie 2018, Fiecare copil merită o poveste aduce un set de intervenții care se adresează zonelor defavorizate din fiecare județ: traininguri pentru profesorii de învățământ preșcolar; Prima Carte pentru copiii care nu au acasă nici măcar o carte; materiale educaționale de calitate pentru profesori și centre de bibliotecă pentru cele mai defavorizate grădinițe rurale; dezvoltarea Rețelei Naționale a Profesorilor pentru Literație Timpurie.

Până la finalul lui 2018, programul va ajunge în 12 județe și București, cu un total de aproximativ 25.000 de preșcolari care vor primi o carte pentru acasă.

Pentru 2019, obiectivele OvidiuRo sunt:
1. Să formeze 1000 de profesori – resursă care să disemineze către colegii lor, prin sesiuni de formare, metode de învățare centrate pe copil și pe dezvoltarea literației.
2. Să formeze alți 20.000 de profesori pentru învățământ preșcolar, cu ajutorul profesorilor- resursă, în metode de dezvoltare a vocabularului, prin activități educaționale susținute în grădinițe cu ajutorul cărților ilustrate.
3. Să echipeze toți acești profesori cu materiale educaționale de calitate, care să îi ajute să pună în practică, în activitățile cu preșcolarii, ceea ce au învățat.
4. Să ofere „Prima Carte” unui număr de 180.000 de copii; să expună copiii, părinții și profesorii mesajelor despre importanța cititului împreună în fiecare zi.
5. Să ofere unui număr de 400 de profesori centre de bibliotecă ce conțin:
– Un raft de cărți prietenos, de înălțimea copiilor, în care cărțile sunt expuse frontal;
– O selecție de cărți ilustrate potrivite vârstei și adaptate noului curriculum;
– Câte un exemplar al unei cărți din bibliotecă pentru fiecare copil din grupă.
6. Să dezvolte „Rețeaua Națională pentru Literație Timpurie, o comunitate de profesori motivați care lucrează cu copii din familii defavorizate și care împărtășesc practici adecvate, fotografii, idei și experiențe în grupuri mici sau online; profesori ce se reunesc, o dată pe an, în cadrul unor evenimente dedicate prin care este recunoscut, așa cum se cuvine, rolul profesorului pentru învățământ preșcolar.