Citește-mi 100 de povești!

Plan pentru încurajarea lecturii în familie și unităţi de învăţământ

GRĂDINIȚA CU PROGRAM PRELUNGIT ”RAZA DE SOARE” TÂRGOVIȘTE , TÂRGOVIŞTE, DÂMBOVIŢA
300
copii preșcolari
27
profesori
13
grupe
CategorieTip activitateDescriere activitateActivitate
Insule de lectură *În grădiniţăEchipa grădiniței amenajează o insulă permanentă de lectură accesibilă copiilor mici, într-un spațiu curat, luminos, liniștit, fără distractori vizuali (decorațiuni, plante sau alte obiecte care nu facilitează în mod direct lectura).
Notă:În conformitate cu Reperele fundamentale pentru învățare și dezvoltare timpurie a copilului (RFIDTC) și Curriculumul pentru educație timpurie, în sala de grupă educatoarea amenajează Centrul Bibliotecă. Este important pentru copii să exploreze cărți atât în grădiniță, în sala de grupă sau pe insula de lectură a grădiniței, cât și în familie și comunitate. Se pot amenaja o diversitate de spații permanente sau temporare, în aer liber sau în interior, astfel încât copiii să exploreze în contexte diverse cărțile și să interacționeze cu o varietate de cărți și cititori. Află AICI mai multe despre RFIDTC_Participarea în experiențe cu cartea; cunoașterea și aprecierea cărții (pag. 59-60).
Rutine de lectură *Invitatul luniiLunar, o persoană, copil sau adult (personal non-didactic, alți profesori, părinți, bibliotecar etc), este invitată să citească copiilor. Descrieți succint prima activitate planificată și listați numele, funcția primilor invitați. Ulterior adăugați o impresie a fiecărui invitat.
Atelier de lectură cu directorulSemestrial, directorul citește copiilor din fiecare grupă. Descrieți succint prima activitate (inclusiv impresii și sugestii pentru următoarea activitate).
Ateliere de lectură pentru părințiTrimestrial, echipa grădiniței organizează o activitate cu părinții pentru încurajarea lecturii în familie. Descrieți succint o activitate de acest tip.
Notă:În conformitate cu Curriculumul pentru educație timpurie-2019, educatoarea citește zilnic copiilor în cadrul Momentului poveștilor. Pe lângă persoanele apropiate din familie și educatoare este important ca cei mici să cunoască o varietate de cititori. Invitați și persoane de sex masculin, pentru a evita expunerea disproporționată la modele feminine. Află AICI mai multe despre RFIDTC_Participarea în experiențe cu cartea; cunoașterea și aprecierea cărții (pag. 59-60).
Evenimente de lectură *Ziua Internațională a Cărților pentru CopiiPe 2 aprilie, marcați Ziua internaţională a cărţii pentru copii.
Ziua Cărților în grădinițăAlegeți o zi și organizați activități pentru copii și familiile lor prin care să marcați importanța activităților de lectură în primii ani de viață.
Notă:Pe lângă activitățile de formare de bază, pe pagina de Facebook a Asociației OvidiuRo sunt anunțate o varietate de ateliere de lectură și activități opționale, pe teme diverse pe care este important să le distribuiți către educatoare și părinți. Puteți consulta AICI lista atelierelor opționale și a proiectelor complementare.
ParteneriateAmbasadorii lecturii și colecțiile lorDescrieți succint cum parteneriatul cu o bibliotecă, grădiniță sau altă entitate contribuie în mod direct la încurajarea lecturii pentru copiii și familiile din grădinița dumneavoastră.
Activități opționaleDegustare de cărți (activitate opțională)Alegeți câteva cărți pe care copiii nu le cunosc și oferiți-le copiilor pentru „degustare” înainte de a le citi. Copiilor le place să exploreze și singuri cărți noi cu teme, personaje și ilustrații diverse.
Expoziție (activitate opțională)Amenajați un spațiu în grădiniță în care copiii își expun coperta creată de ei pentru cartea preferată, lângă varianta originală fotocopiată.
Makers space (activitate opțională)Amenajați un spațiu în care copiii au acces la diverse materiale creative pentru a crea în format 3D scene și idei din cărțile preferate.
Topul cărților preferateLa finalul semestrului I și anului școlar, votați la nivelul fiecărei grupe și apoi la nivelul grădiniței cărțile preferate de copii.
Mărțișor cu cărţi (activitate opțională)Copiii dăruiesc părinților un mărțișor confecționat în grădiniță, iar părinții dăruiesc copiilor din grădiniță o carte dintr-o listă de titluri recomandate pentru fondul de carte al grădiniței.
« Înapoi la pagina proiectului