Mesajul Fondatoarelor

mesajul fondatoarelor

1 Aprilie 2020

Dragi prieteni, si toți cei care credeți, ca și noi, în puterea educației de a transforma vieți – și societăți,

Ultimele rezultate ale testelor PISA (Programul OECD pentru Evaluarea Studenților Internaționali), așa cum s-ar putea foarte bine să fi auzit deja, au arătat declinul scorurilor din România – 44% dintre elevii în vârsta de 15 de ani care au participat la testare nu au atins nivelul de „alfabetism funcțional” . Aceste rezultate alarmante reafirmă nevoia unei educații timpurii de calitate, cu profesori bine pregătiții și de cărți cu ilustrații recomandate de pedagogi – pentru a da o șansă copiilor din grupuri vulnerabile să reușească la școală și să devină membrii activi ai societății românești.

Este clar că , dacă nu sunt expuși foarte devreme la o multitudine de experiențe timpurii de învățare, se crează o distanță uriașă între copii- încă înainte de clasa pregătitoare. Rămânând în urmă, acești copii renunță mai degrabă la școală decât să facă față eșecurilor zilnice.

Abilitățile de literație s-au dovedit a fi predictorul cel mai important al succesului în școală și în viață. Competentele lingvistice timpurii sunt condiții absolut necesare pentru dezvoltarea ulterioară a competențelor de citit-scris. La vârsta de 2 ani, există deja diferențe foarte mari de dezvoltare a vocabularul copiilor din diferite segmente ale societății. Copiii săraci au zero cărți acasă, iar în cele mai multe grupe de grădiniță din comunități defavorizate există doar cărți de colorat.

Un studiu recent din Journal of Global Health a descoperit că probabilitatea ca un copil să progreseze mulțumitor este aproape dublă la copiii care au cel puțin o carte acasă în comparație cu cei care nu au niciuna. Cercetătorii au analizat datele, acoperind 100,000 de copii în vârstă de 3-5 ani, din 35 de țări din 7 regiuni și (după ajustarea variabilelor confuzante ca educația mamelor și veniturile familiale) au stabilit corelația clară între existența cărților pentru copiii de vârstă preșcolară și capacitatea lor de a citi la vârsta de 6 ani.

Cea mai mare problemă în grădinițele rurale este lipsa de activități de învățare de profunzime – din cauza lipsei de profesori bine pregătiți, cât și a resurselor disponibile. În consecință, echipa OvidiuRo își petrece aproape 80% din timp pe teren – ajutând profesorii să își îmbunătățească pregătirea profesională și furnizând materiale de lectură adecvate vârste, acestea lipsind în majoritatea grădinițelor din mediul rural și urban sărac. Suportul vostru ne ajută să ajungem la o ,,masă critică” de profesori și familii, cu care putem schimba împreună șansele de succes ale copiilor.

Maria Gheorghiu & Leslie Hawke
Cofondatori, Asociația OvidiuRo

semnaturi 2015