Mesajul fondatoarelor

ovidiuro-fondatoare

 

Dragi prieteni și toți cei care credeți, ca și noi, în puterea educației de a transforma vieți – și societăți,

Ultimele rezultate ale testelor PISA (Programul OECD pentru Evaluarea Internațională a elevilor), așa cum s-ar putea foarte bine să fi auzit deja, au arătat declinul scorurilor din România – 44% dintre elevii în vârstă de 15 de ani care au participat la testare nu au atins nivelul de „alfabetism funcțional”. Aceste rezultate alarmante reafirmă nevoia unei educații timpurii de calitate, cu profesori bine pregătiți, și de cărți cu ilustrații recomandate de pedagogi – pentru a da o șansă copiilor din grupuri vulnerabile să reușească la școală și să devină membri activi ai societății românești.

Este clar că, dacă nu sunt expuși foarte devreme la o multitudine de experiențe timpurii de învățare, se creează o distanță uriașă între copii – încă înainte de clasa pregătitoare. Rămânând în urmă, acești copii renunță mai degrabă la școală decât să facă față eșecurilor zilnice.

La vârsta de 2 ani, există deja diferențe foarte mari de dezvoltare a vocabularului copiilor din diferite segmente ale societății. Copiii săraci nu au deloc cărți acasă, iar în cele mai multe grupe de grădiniță din comunități defavorizate există doar cărți de colorat.

Un studiu recent din Journal of Global Health a descoperit că probabilitatea ca un copil să progreseze mulțumitor este aproape dublă la copiii care au cel puțin o carte acasă, în comparație cu cei care nu au niciuna. Cercetătorii au analizat datele, acoperind 100.000 de copii în vârstă de 3-5 ani, din 35 de țări din 7 regiuni și (după ajustarea variabilelor confuzante, ca educația mamelor și veniturile familiale) au stabilit corelația clară între existența cărților pentru copiii de vârstă preșcolară și capacitatea lor de a citi la vârsta de 6 ani.

Cea mai mare problemă în grădinițele rurale este lipsa de activități de învățare de profunzime – din cauza lipsei resurselor educaționale de calitate și a profesorilor bine pregătiți. În consecință, echipa OvidiuRo își petrece aproape 80% din timp pe teren – ajutând profesorii să își îmbunătățească pregătirea profesională și furnizând materiale de lectură adecvate vârstei copiilor, acestea lipsind în majoritatea grădinițelor din mediul rural și urban sărac. Cu sprijinul vostru, vom ajunge la o „masă critică” de profesori și familii, care vor putea schimba șansele de succes ale copiilor.

Maria Gheorghiu & Leslie Hawke
Cofondatori, Asociația OvidiuRo

ovidiuro-founders-signatures