Share & like pentru o lume mai bună?

Dacă la începutul anilor 2000, doar ONG-urile mari aveau pagini web proprii, prin intermediul cărora îşi promovau activităţile, astăzi comunicarea şi informarea prin intermediul Internetului au evoluat, căpătând noi dimensiuni. De la pagini web, forumuri şi grupuri de discuţii, bloguri care abordează diferite teme specifice acestui sector şi până la conturi în cadrul reţelelor sociale, organizaţiile neguvernamentale s-au adapatat noilor tehnologii folosind metode inovative de comunicare, conform raportului FDSC România 2010. Sectorul neguvernamental – profil, tendinţe, provocări.

Cât de mult reprezintă social media o nouă etapă în comunicarea mediului non-profit, ce importanță acordă organizaţiile non-guvernamentale acestor instrumente de social media, dar şi modalităţile de cuantificare a impactului acestor instrumente, reprezintă temele de analiză ale acestui studiu. Astfel, am invitat câteva dintre oganizaţiile care s-au adaptat noilor mijloace de comunicare să participe la un studiu despre felul în care social media este folosită de mediul ONG. Organizaţiile care au dat curs invitaţiei noastre sunt: Asociaţia Alternative Sociale, Asociaţia Green Revolution, Asociaţia Inima Copiilor, Asociaţia OvidiuRo, Fundaţia Principesa Margareta a României, Fundaţia Dinu Patriciu, Hospice Casa Speranţei, Asociaţia MaiMultVerde, Salvaţi Copiii România, United Way România şi World Vision România.

Trend sau necesitate?

Identificarea celor mai potrivite instrumente de social media a reprezentat pentru orice ONG un proces relativ simplu – utilizarea celor mai populare reţele de socializare pare a fi criteriul fundamental. „Reţelele sociale au venit în completarea site-ului asociaţiei din dorinţa de a crea o breşă în ceea ce priveşte legatura cu beneficiarii, voluntarii, partenerii şi, nu în ultimul rând, finanţatorii existenţi şi potenţiali”, afirmă Alina Cojocaru, Consilier Relaţii Publice, Asociaţia Alternative Sociale. Existenţa unor comunităţi online în care se regăsesc toate aceste categorii, dar şi costurile extrem de reduse (uneori chiar inexistente) ale utilizării acestei forme de comunicare, au făcut din social media un fenomen popular şi în mediul ONG din România.

Facebook-ul este, fără îndoială, cel mai utilizat instrument de social media pentru organizaţiile non-guvernamentale din România, fiind folosit de toate ONG-urile participante la studiu, urmat îndeaproape de Twitter. Youtube şi Flickr/Picasa sunt preferate de ONG-uri pentru stocarea fotografiilor şi filmelor/spoturilor şi diseminarea lor. De asemenea, mai sunt folosite reţele ca LinkedIn, Myvideo, Vimeo sau Issu.

Pentru a citi întregul articol intrați aici.

Articol de Simona Barbu.