Modul Educațional Șotron 2017

summer school

Sesiunile de formare regionale pentru educație timpurie de calitate s-au încheiat! Atelierele de Vară 2017 sunt în plină desfășurare

Un număr de 227 de Ateliere de Vară Șotron, organizate de 507 profesori voluntari pentru peste 3500 de copii din comunități defavorizate, sunt în plină desfășurare în perioada iulie-august în 33 de județe din țară. Până la sfârșitul acestei perioade, 14.000 de cărți ilustrate vor ajunge la copiii participanți la Ateliere de Vară.

Atelierele de Vară din 2017 sunt rezultatul celor opt sesiuni de formare pe care Asociația OvidiuRo le-a organizat în perioada 19-29 iunie, în sprijinul profesorilor din învățământul preșcolar din comunitățile defavorizate din România. Sesiunile – axate pe provocările asociate educației timpurii în zone defavorizate – au avut loc în opt centre regionale după cum urmează:

  • Focșani (VN) – luni, 19 iunie
  • Iași (IS) – marți, 20 iunie
  • Bălan (HR) – miercuri, 21 iunie
  • Bistrița (BN) – joi, 22 iunie
  • Sibiu (SB) – vineri, 23 iunie
  • Vulcan (HD) – marți, 27 iunie
  • Craiova (DJ) – miercuri, 28 iunie
  • Potlogi (DB) joi, 29 iunie

Temele centrale ale sesiunilor de training au fost metodele centrate pe copil, dezvoltarea limbajului, metodele de citit interactiv și explorarea conținuturilor științifice prin experimente. Miza unor astfel de formări este echiparea profesorilor ce lucrează cu copii provenind din medii defavorizate cu un set de practici educaționale și un pachet generos și divers de materiale educaționale care vor crește gradul de atractivitate al activităților de învățare începând cu Atelierele de Vară organizate în perioada iulie-august 2017.

Mai multe informații despre sesiunile regionale de formare, aici.

harta caravana training 19-29 iunie 2017

Despre trainerii Conferințelor pentru educație timpurie

Betsy Grob este specialist în educație timpurie, profesor la Bank Street College of Education și co-autoare a volumului Teaching Kindergarten: Learner-Centered Classrooms for the 21st Century. Atelierele sale de formare își propun să ajute profesorii să își atingă potențialul maxim astfel încât elevii acestora nu doar să ajungă la grădiniță și la școală, dar să iubească educația și să își dorească să petreacă cât mai mult timp în sălile de clasă. Militează pentru spații educaționale interactive, stimulative în care profesorul e un facilitator care își cunoaște foarte bine elevii și mediul din care aceștia provin și își ghidează în consecință modul de predare.

Brandi Bates este cofondator al Fundației Noi Orizonturi și inițiator al grupului și campaniei Citim Împreună România ce reunește autori de cărți pentru copii, ilustratori, editori și specialiști în educație în jurul unei formule prietenoase și eficiente de învățare și promovare a cititului de la vârste cât mai fragede. Brandi locuiește de 17 ani în Lupeni (Hunedoara) alături de soțul ei și cofondatorul Noi Orizonturi, iar după nașterea celor doi copiii ai lor a căutat să se implice în cât mai multe proiecte cu însemnătate pentru comunitatea locală. În 2014 a fondat ,,Din Loc în Loc” o bibliotecă privată pentru copii unde săptămânal au loc sesiuni de citit. Așa a sesizat cât de puțin li se citește copiilor în familie, în grădinițe și în școli sau la bibliotecă. Profită de atunci de orice oportunitate pentru a promova beneficiile cititului de timpuriu. Brandi este Licențiată a Gordon College (Ma, SUA) cu o specializare în Literatură.

Andreia Petcu este cofondatoarea Asociatiei Learning by teaching, care își dorește conceperea, realizarea și desfășurarea de proiecte de educație non‐formală pentru dezvoltarea continuă a copiilor, tinerilor și adulților. Andreia realizează proiecte de educație prin experimente interdisciplinare atât în grădinițe și școli cât și în cadrul Muzeului Național al Hărților și Cărții vechi din București. Atelierele abordează subiecte din sfera științelor (matematică, fizică, chimie, biologie, geografie, geologie) împreună cu povești tematice.

Maria Gheorghiu este cofondator al Asociației OvidiuRo, organizație pe care a înființat-o împreună cu Leslie Hawke și care schimbă nu numai destine, ci și designul societății românești. Maria militează pentru educația preșcolară de calitate pentru toți copiii din România, pornind de la premisa că stimularea creierului în primii 5 ani de viață este strâns legată de succesul școlar și profesional. A dezvoltat modulul educațional Șotron, care a cristalizat comunitatea de profesori și a generat ateliere de vară pentru mii de copii. Filosofia sa educațională este una experimentală, interactivă și centrată pe copil.

Mai multe detalii despre Atelierele de Vară din anii trecuți, precum și impresii ale profesorilor și copiilor care au participat, aici.

Modulul Șotron Doi 2017

Modulul Șotron Doi este program pentru copiii de doi ani sau pentru cei mai mari, care din diverse motive nu au descoperit încă grădinița. Ca în fiecare an, în perioada martie – iunie, profesorii sunt invitați să organizeze sesiuni săptămânale prin care cei mici și părinții lor se familiarizează cu mediul structurat de învățare din acest loc minunat. E prima ocazie pentru copii să exploreze drumul spre grădiniță, clădirea, jocurile și jucăriile, cărțile și servirea gustării împreună cu primii lor colegi. Pentru părinți și bunici e o întâlnire prietenoasă cu grădinița, cu profesorii și cu oportunitățile pe care doar educația le poate deschide pentru viitorul copiilor lor.

Anul acesta, sesiunile de training au fost organizate regional, conform următorului calendar:

  • Iași – 30 martie 2017
  • Buzău – 31 martie 2017
  • Craiova – 4 aprilie 2017
  • Alba-Iulia – 6 aprilie 2017
  • Brașov – 7 aprilie 2017
  • București – 11 aprilie 2017
  • Miercurea Ciuc – 27 aprilie 2017
  • Vulcan – 9 mai 2017
  • Galați – 22 mai 2017

Peste 50 de ateliere Șotron2 sunt momentan în curs de organizare în toată țara. Urmăriți primii pași spre educație ai celor mai tineri preșcolari pe pagina Facebook a asociației.


De ce?

Modulul educațional Șotron înseamnă o varietate de proiecte ce vizează creșterea calității activităților de învățare, multe dintre ele fiind organizate în parteneriat cu entități care împărtășesc același scop.
Activitățile urmăresc, în același timp, dezvoltarea comunității de profesori de pe Insula de Nisip, formată pe parcursul anilor în jurul Atelierelor de Vară Șotron.

Cine?
Profesorii din învățământul preșcolar sau din școlile cu mulți copii din familii defavorizate.
Comunitatea este dedicată profesorilor activi, preocupați de învățarea autentică, proprie și a copiilor, cărora le place să lucreze în echipă și să disemineze bunele practici experimentate de ei înșiși. Selecția participanților se realizează în funcție de colaborarea anterioară și/sau de implicarea în activitățile pentru copii.
Cum? 

Principiul de colaborare este simplu: acoperim costurile de participare (taxă, transport, cazare, resurse educaționale) pentru cei care organizează, ca voluntari, activități pentru copiii din familii defavorizate, în special pentru cei preșcolari.


Pentru mai multe detalii despre istoricul Modulului Educațional Șotron, organizat încă din 2008 de OvidiuRo, vă invităm să accesați informația disponibilă în secțiunea pilot, urmând acest link.