România cheltuiește mai mult pentru un deținut decât pentru un copil la grădiniță

Comunicat de presă

București, 17 August, 2012

România cheltuiește mai mult într-o lună, pentru un deținut, decât ar costa să întrețină un copil la grădiniță timp de un an. Acesta este unul dintre mesajele pe care Asociația OvidiuRo le transmite prin intermediul campaniei de strângere de fonduri prin SMS lansată săptămâna aceasta. Materialele de campanie sunt difuzate pe mai mult de 20 de posturi tv, la radio, în presa scrisă și în mediul online. Fiecare dintre noi poate acum să ajute un copil să meargă la grădiniță trimițând unul sau mai multe sms-uri la numărul de telefon 8860.

OvidiuRo s-a bazat până acum pe sprijinul generos al companiilor pentru a finanța programul Fiecare Copil în Gradiniță (FCG). Anul acesta, însă, strângerea de fonduri în sectorul corporativ este mult mai dificilă. Cofondatoarea asociației, Leslie Hawke, explică. “Este pentru prima dată când viitorul programului nostru depinde de contribuțiile individuale. Avem nevoie de fonduri pentru a menține toți cei 1400 de copii în program.”

Prin programul premiat anul acesta în cadrul Galei Societății Civile, copiii dezavantajați din 20 de comunități au șansa să învețe lucruri pe care nu le pot afla de la părinții lor, majoritatea lipsiți de educație. “Grădinița este esențială pentru copiii săraci care nu au parte de stimulare intelectuală acasă. Fără educație timpurie de calitate, ei rămân cu mult în urma celorlalți copii și sunt condamnați să nu recupereze niciodată acest decalaj”, explică Maria Gheorghiu, cofondatoare.

Prin FCG, părinții primesc tichete sociale  (pentru alimente) de 50 de lei pe lună cu condiția să-și trimită copiii ZILNIC la grădiniță. „Un ajutor atât de mic face o diferență foarte mare atât pentru frecvența zilnică, cât și pentru carențele de nutriție ale copiilor!”, subliniază Leslie Hawke.

Campania încurajează oamenii să ajute un copil să meargă la grădiniță trimițând unul sau mai multe sms-uri la 8860.

În spoturile campaniei, actorul Marcel Iureș și artistul Eduard Andreianu (aka CRBL) subliniază:

Primii cinci ani de viaţă sunt cei mai importanți pentru dezvoltarea creierului uman. Și totuși…
copiii săraci, mai ales cei din mediul rural, nu merg la grădiniță, încep școala nepregătiți și mulți abandonează.
Copiii lipsiți de educație sunt șomerii de mâine. Cine ne va plăti pensiile?
România cheltuiește într-o lună, pentru un deținut, mai mult decât ar costa să întrețină un copil la grădiniță timp de un an.

Cei doi mesageri ai campaniei spun că au ales să susțină această inițiativă pentru că:
Marcel Iureș: “ Îmi pare rău de acești copii din mediul rural, mă doare să văd cum se pierd!
CRBL: “Educația este cheia pentru evoluția acestei societăți. M-am implicat și în trecut într-o campanie cu tema educație”.

Campania Ajută un copil sărac să meargă la grădiniță! a fost realizată și este promovată cu sprijinul:

Mulțumiri speciale: Marcel Iureș, CRBL; Imagine: Daniel Vrăbioiu, Johannes Kruse, Aga Luczakowska, Amarjit Jidhu, Cristina Stanciu; Preproducție: Florin Costache, Simona Cristea, Dorel Melinte, Cătălin Nedelea, Liviu Stanciu, Adela Vrînceanu; Producție: Chainsaw, Foarfeca, New Folder, Saatchi&Saatchi, Mihai Marcu, Suzan Suliman, Manuela Tudor, Vlad Turcanu, Dan & Mihaela Vezentan; Postproducție: Andrei Ciubuc, Ştefan Crişan, Sorin Gîscă, Diana Gordon, Oana Manea, Radu Mihaiu, Marina&Mircea Olteanu, Alexandra Petrescu; Promovare: CITV, Carrefour, Cocor Channel, Spectacular View, ZenithOptimedia

Campanie susținută de: Ring.

Parteneri Media: Acasă TV, Animal Planet, AXN, AXN Crime, AXN Sci Fi, BeWhere, Bucarest Hepdo, Business Woman, Cațavencii, Discovery Channel, Eveniment Sibiu, FavoritTV, FrissFM, Good Food, Mixtopia.ro, Money Channel, MTV, Music Channel, National Geographic, National Geographic Wild, N24, NaționalTV, Nine O’Clock, Oblique, OTV, PrimaTV, ProCinema, ProTV, Radio Antena Satelor, Radio 3 Net, Radio România Actualități, Radio România Constanța, Radio România Cultural, Radio România Târgu Mureș, Radio Zu, RFI, Ring, Romania Insider, Sette Giorni, SlagerFM, Sport.ro, Tango, The Marketer, TLC, Totuldespremame.ro, TVR 3, TVR Regionale, Ziare.com.

Campanie susținută de Cosmote, Orange și Vodafone. Nu se percepe T.V.A.
Pentru detalii și parteneriate:oana.livadariu@ovid.ro
www.ovid.ro
Facebook: Asociatia OvidiuRo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>